Czy kliniki medycyny estetycznej mogą się reklamować?

Czy kliniki medycyny estetycznej mogą się reklamować?

Technologie i sektor naukowy rozwijają się w ogromnym tempie. Regularnie wzrasta liczba ośrodków medycznych oraz gabinetów specjalistycznych. Do jednych z najpopularniejszych należą obecnie kliniki medycyny estetycznej. Do niedawna kojarzone były głównie z dość inwazyjnych ingerencji chirurgicznych, których celem była odmiana wyglądu. Współczesna medycyna estetyczna oferuje znacznie więcej możliwości. To nie tylko powiększanie, ale też zabiegi o charakterze zdrowotnym, które znacząco poprawiają komfort życia. Rzeszowska agencja marketingowa Argonium ma wśród swoich klientów także takie placówki.

W przypadku placówek świadczących usługi medyczne standardowe działania promocyjne nie mogą być wykorzystywane. Zgodnie z uchwałą Naczelnej Rady Lekarskiej reklamowanie usług z zakresu medycyny jest zabronione. Jak więc w sposób etyczny przekazać potencjalnym pacjentom informacje na temat świadczonych usług?
Strategie marketingowe w przypadku klinik medycyny estetycznej powinny być odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone. Zakazy określone przez Kodeks Etyki Lekarskiej jasno określają, jakich praktyk marketingowych nie może stosować placówka medyczna. Zabronione jest wykorzystywanie treści o charakterze reklamowym, nie można gwarantować skuteczności zabiegów ani nakłaniać użytkowników sieci do skorzystania z nich.
Ośrodek medyczny nie może także w żaden sposób informować, że zabiegi bądź stosowane urządzenia medyczne nie wywołają negatywnych skutków ubocznych. Do zakazanych działań należy także polecanie konkretnego sposobu leczenia, gdyż uznać można to za nakłanianie pacjenta do jego wyboru. Warto mieć świadomość, że wszystkie te zakazy odnoszą się do formy i treści komunikatów umieszczanych w sieci. Nie dotyczą miejsc, w których publikowane są tego typu przekazy. Dlatego też każda klinika medycyny estetycznej może posiadać własną stronę internetową, czy profile w mediach społecznościowych lub serwisach branżowych.

Jak zatem mogą się promować kliniki medycyny estetycznej?
W ich przypadku wykorzystywany jest marketing szeptany. To bardzo skuteczne narzędzie, które nie wykracza poza Kodeks Etyki Lekarskiej. Marketing szeptany medyczny (buzz marketing) polega na umieszczaniu na forach czy w grupach dyskusyjnych komunikatów, które skłonią ich użytkowników do podzielenia się swoimi doświadczeniami ze współpracy z konkretną kliniką. To właśnie opinie pacjentów determinują to, czy inni użytkownicy także wybiorą ofertę tej placówki.
W przypadku, kiedy w sieci pojawi się nieprzychylna opinia, nie należy jej ani ignorować, ani rozpoczynać zbędnej dyskusji. Takie sytuacje należy łagodzić, nie dopuszczając do tego, aby internauci zaczęli postrzegać specjalistę jako osobę traktującą pacjentów odgórnie. Pokora, ewentualne przeprosiny to najlepsze, co można zrobić dla swojej praktyki.

Nieco łatwiej jest w przypadku pozytywnych rekomendacji. Aby utrzymać pozytywne relacje, warto za nie po prostu podziękować. Istotnym jest również, by wykazać zainteresowanie pacjentami. Wówczas internauci zauważą, że mają do czynienia z profesjonalistą, który ma wiedzę i wykazuje się empatią.
Jeśli klinika korzysta z mailingu, dobrym krokiem jest wysłanie wiadomości z podziękowaniem za wybór usług. Co więcej, system posprzedażowy może także przypominać zarejestrowanym pacjentom o zbliżających się terminach wizyt. To niewielkie, ale istotne działania, które poprawiają wizerunek i mają pozytywny wpływ na ogólne doświadczenie obsługi medycznej.
Faktem jest, że każdy z nas chce żyć w dobrym zdrowiu. Jednak w przypadku jakichkolwiek problemów, chcemy mieć możliwość skorzystania z pomocy najlepszych specjalistów. Argonium stosuje tylko i wyłącznie dozwolone metody promocyjne. Agencja posiada wieloletnie doświadczenie w branży, a zdobytą w tym czasie wiedzę wykorzystuje tak, by jak najlepiej wesprzeć swoich klientów.

Opinie (4)

Dorota

2022-04-14 08:27:02

Adres IP:

*.*.*.009

Korzystamy z usług marketingu szeptanego. Okazał się nieocenionym narzędziem promocji naszych usług w sieci
Kasia

2022-04-03 08:29:50

Adres IP:

*.*.*.116

Obecnie, kiedy konkurencja na rynku usług jest ogromna, nie wystarczy już strona internetowa i adres w google.
Tomek

2022-03-24 08:31:28

Adres IP:

*.*.*.206

Przydatny artykuł. Jeśli ktoś jeszcze nie słyszał o marketingu szeptanym - polecam
Agnieszka

2021-09-07 08:24:35

Adres IP:

*.*.*.37

Bardzo ciekawe informacje w artykule, jak się okazuje promocja w medycynie estetycznej to nie taka prosta sprawa.

Zobacz firmy

Producent tonerów - tonery DMD

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Pożyczka dla firm Rzeszów - Podkarpacki Fundusz Rozwoju

KRÓLA KAZIMIERZA 7/2
35-061 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
LINEA Autoryzowany Serwis Maszyn Czyszczących

Warszawska 139
35-205 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Innowacje w zapleczu technicznym konferencji: Co warto wiedzieć?

Innowacje w zapleczu technicznym konferencji: Co warto wiedzieć?

Jak Budować Lokalną Markę Online w Rzeszowie: Pozycjonowanie Rzeszów

Jak Budować Lokalną Markę Online w Rzeszowie: Pozycjonowanie Rzeszów

Znaczenie jakości linków zwrotnych w SEO

Znaczenie jakości linków zwrotnych w SEO