Czym jest umowa SLA?

Czym jest umowa SLA?

Umowa SLA to dość enigmatyczny skrót. W rzeczywistości nie kryje się za nim nic skomplikowanego. Umowa SLA (Service Level Agreement) jest porozumieniem, na mocy którego określany jest zakres gwarantowanych usług. Umowa bywa najczęściej częścią innej, zawartej umowy, a także ma zastosowanie w przypadku kontraktów B2B. Umowa SLA, ogólnie ujmując, określa czas, w jakim należy rozpocząć prace naprawcze oraz czas, jaki muszą na naprawę przeznaczyć specjalisci. W przypadku niedotrzymania wyznaczonych terminów, dostawca może ponieść odpowiednie kary.

Agencja interaktywna Argonium to miejsce, które stosuje zabezpieczenie w postaci umowy SLA. Firma zatrudnia najlepszych specjalistów i koordynatorów, którzy są odpowiednio przygotowani do tego, aby zapewnić szybką obsługę. Jeśli chcesz właściwie zabezpieczyć swój biznes, skorzystaj z pomocy Argonium.

Umowa SLA jest często postrzegana jako dodatkowy wydatek. Nie każda firma zajmująca się wdrażaniem rozwiązań IT zawiera z klientem tego typu umowę. Rzeczywistość jest jednak taka, że pominięcie SLA może narazić usługobiorcę na znacznie większe koszty. Będzie to wynikać z tego, że przerwana zostanie ciągłość pracy, strona internetowa zostanie np. zawieszona i firma straci wiarygodność w oczach klientów.
Celem SLA jest zagwarantowanie nieustannej pracy sklepów internetowych, specjalistycznych systemów oraz stron internetowych. W przypadku awarii, umowa ściśle określa czas, jaki mają twórcy serwisów, aby rozpocząć działania naprawcze. Dlatego też zawarcie SLA zobowiązuje dostawcę do posiadania odpowiedniej wiedzy o systemie, jego funkcjach i strukturze. Powoli to nie tylko szybko zareagować, ale też naprawić błędy.

Zawarcie umowy SLA to działanie niosące wiele korzyści. To przede wszystkim możliwość szybkiej rejestracji zgłoszeń o błędach. SLA zapewnia bezpośredni dostęp do specjalistów, gotowych do reakcji natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia oraz możliwość telefonicznej konsultacji z nimi. Co więcej, w wyniku porozumienia możliwe jest kontrolowanie spadków wydajności zanim błąd zostanie wychwycony przez użytkowników serwisu.

Jak właściwie powinna być skonstruowana umowa SLA? Nie istnieje jeden schemat takiej umowy. Każde z takich porozumień tworzone jest z myślą o bardzo konkretnym przedsiębiorstwie. Jednak jest kilka kwestii, jakie zawsze należy wziąć pod uwagę, przed rozpoczęciem tworzenia właściwej umowy SLA. Pierwszym, co jest istotne to ustalenie procesów priorytetowych dla firmy oraz godzin, w jakich konieczne jest szczególne nadzorowanie ich właściwego działania. Umowa określa dokładnie czas, w jakim trzeba zareagować oraz w jakich dniach i godzinach wsparcie obowiązywać musi. Negocjacje zapisów umowy SLA powinny mieć na uwadze głównie to, aby dostosować warunki do ruchu internautów tak, aby maksymalnie ograniczyć możliwe straty wynikające z awarii systemu. Warto mieć na uwadze również, że cena SLA uzależniona jest od zakresu działań ujętych w parameterach porozumienia. Argonium wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów i oferuje usługi związane z analizą potrzeb klienta. Pozwoli to skonstruować dobrą umowę SLA, dopasowaną do specyfikacji biznesu klienta.

Zawarcie umowy SLA to zabezpieczenie dla obu stron. Nie warto słuchać opinii, że to zbędny wydatek i nie warto go ponosić. Rzeczywistość niejednokrotnie pokazała nam, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Dlatego też porozumienie tego typu zawsze powinno być podpisywane. Argonium to agencja, która dba o interesy swoje i swoich klientów. SLA to także potwierdzenie, że agencja jest zawsze do dyspozycji klienta i jest całkowicie godna zaufania. Argonium to gwarancja wysokiej jakości obsługi, bezpieczeństwa i skuteczności. Sprawdź ofertę agencji i zyskaj więcej.

Opinie (3)

Grzesiek

2022-04-15 08:23:56

Adres IP:

*.*.*.008

Polecam. W razie jakichkolwiek awarii, roszczeń bardzo przydatna.
Witek

2022-03-30 08:24:57

Adres IP:

*.*.*.123

Gwarancja bezpieczeństwa. Polecam
Łukasz

2021-09-02 09:22:59

Adres IP:

*.*.*.69

Posiadam taką umowę, i niejednokrotnie zdążyłem się przekonać, że w sytuacjach awaryjnych to w pewnym sensie gwarancja bezpieczeństwa.

Zobacz firmy

Producent tonerów - tonery DMD

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Pożyczka dla firm Rzeszów - Podkarpacki Fundusz Rozwoju

KRÓLA KAZIMIERZA 7/2
35-061 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
LINEA Autoryzowany Serwis Maszyn Czyszczących

Warszawska 139
35-205 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Słowa kluczowe i ich rola w pozycjonowaniu stron internetowych

Słowa kluczowe i ich rola w pozycjonowaniu stron internetowych

W jaki sposób dokładnie wybrać hotel na niezapomniane wesele?

W jaki sposób dokładnie wybrać hotel na niezapomniane wesele?

Czym jest umowa SLA?

Czym jest umowa SLA?