Napiwek dla obsługi – obowiązek, czy dobry zwyczaj?

Napiwek dla obsługi – obowiązek, czy dobry zwyczaj?

Kwestia napiwków w hotelu jest tematem złożonym, ponieważ są trzy podstawowe podejścia gości hotelowych do napiwków. Pierwsze z nich to podejście amerykańskie, które mówi, że napiwek zostawia się zawsze i wszędzie. Drugie podejście europejskie oznacza, że napiwek jest zostawiany tylko wtedy, kiedy poziom obsługi przekraczał ponad standard. Natomiast trzecie podejście brzmi: nie daję napiwków, ponieważ cena obsługi jest wliczona w cenę pokoju. W każdy hotelu można zostawić napiwek, jednakże nie każdy się ku temu skłania.

Dlaczego daje się napiwek?

Zwyczaj napiwku dla obsługi powstał w Wielskiej Brytanii, skąd następnie dostał się do USA. Na samym początku napiwek wręczany był w barach, aby móc zostać szybciej obsłużonym. Następnie kultura wręczania napiwków została przeniesiona na osoby bezpośrednio obsługujące klienta, a więc nie tylko na barmanów, ale również kelnerów czy fryzjerów. Zwyczaj dawania napiwków przyjął się w USA, ponieważ wspomniane zawody są tam nisko opłacane i nie wiążą się one z rzetelnym wynagrodzeniem, dlatego napiwek miał być nagrodą i docenieniem przez klienta.

Komu zostawić napiwek?

W hotelu Jarosław napiwek można zostawić bojowi hotelowemu, który zaniesie nasze walizki do pokoju, a nie do recepcji. Jak również w pokoju można zostawić napiwek osobie sprzątającej. Co więcej, napiwek może zostać przekazany kelnerowi w hotelowej restauracji, barmanowi oraz konsjerżowi. Wysokość napiwku powinna być uzależniona przede wszystkim od naszego poziomu zadowolenia, naszych indywidualnych możliwości, jak również od sytuacji i standardu oferowanego przez hotel. Należy pamiętać, że przebywając na zagranicznych wakacjach, warto zostawić napiwek w walucie kraju, w którym obecnie się znajdujemy. Napiwki w hotelach w Polsce nie są obowiązkowo, jednakże już w Ameryce Północnej, a więc USA, Meksyku czy Kanadzie niezostawienie napiwku jest niegrzeczne. Obsługa hotelowa w krajach, gdzie turystyka jest ważną częścią gospodarki, jest przyzwyczajona do otrzymywania napiwków od turystów.

Opinie (1)

Denim

2022-05-18 15:55:09

Adres IP:

*.*.*.213

Dobrą obsługę powinno się najnormalniej w świecie, zwyczajowo nagradzać.

Zobacz firmy

Producent tonerów - tonery DMD

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
LINEA Autoryzowany Serwis Maszyn Czyszczących

Warszawska 139
35-205 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Pożyczka dla firm Rzeszów - Podkarpacki Fundusz Rozwoju

KRÓLA KAZIMIERZA 7/2
35-061 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Opakowania wysyłkowe - które są najbardziej wytrzymałe?

Opakowania wysyłkowe - które są najbardziej wytrzymałe?

Balustrady szklane czy tradycyjne drewniane — na co się zdecydować?

Balustrady szklane czy tradycyjne drewniane — na co się zdecydować?

Produkcja pralin nigdy nie była tak prosta - Choco Max

Produkcja pralin nigdy nie była tak prosta - Choco Max