Kwestia napiwków w hotelu jest tematem złożonym, ponieważ są trzy podstawowe podejścia gości hotelowych do napiwków. Pierwsze z nich to podejście amerykańskie, które mówi, że napiwek zostawia się zawsze i wszędzie. Drugie podejście europejskie oznacza, że napiwek jest zostawiany tylko wtedy, kiedy poziom obsługi przekraczał ponad standard. Natomiast trzecie podejście brzmi: nie daję napiwków, ponieważ cena obsługi jest wliczona w cenę pokoju. W każdy hotelu można zostawić napiwek, jednakże nie każdy się ku temu skłania.
Zwyczaj napiwku dla obsługi powstał w Wielskiej Brytanii, skąd następnie dostał się do USA. Na samym początku napiwek wręczany był w barach, aby móc zostać szybciej obsłużonym. Następnie kultura wręczania napiwków została przeniesiona na osoby bezpośrednio obsługujące klienta, a więc nie tylko na barmanów, ale również kelnerów czy fryzjerów. Zwyczaj dawania napiwków przyjął się w USA, ponieważ wspomniane zawody są tam nisko opłacane i nie wiążą się one z rzetelnym wynagrodzeniem, dlatego napiwek miał być nagrodą i docenieniem przez klienta.
KRÓLA KAZIMIERZA 7/2
35-061 Rzeszów
Średnia Ocena
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2022-05-18 15:55:09
Adres IP:
*.*.*.213