Najczęściej popełniane błędy w marketingu szeptanym

Najczęściej popełniane błędy w marketingu szeptanym

Marketing szeptany (określany też buzz marketingiem) to skuteczna strategia marketingowa wspierająca pozycjonowanie witryny i reklamująca markę, wymagająca jednak umiejętności i swego rodzaju delikatności podczas podejmowanych działań. Popełniane w marketingu szeptanym błędy mogą okazać się nie tylko nieefektywne, ale zwyczajnie szkodliwe dla marki. Doświadczeni specjaliści z agencji interaktywnej Argonium mogą tym się dla Ciebie zająć, stosując jedynie etyczne i skuteczne praktyki.

Konta z historią sukcesem marketingu szeptanego

Większości wydaje się, że marketing szeptany to proste w realizacji przedsięwzięcie - wystarczy jedynie znaleźć forum internetowe, napisać pozytywną opinię oraz dołączyć odpowiedni link przekierowujący. Niestety tak to nie wygląda. Prowadzone tą metodą działania z pewnością okażą się nieskuteczne, ponieważ użytkownicy Internetu od razu zauważą, że mają do czynienia z kampanią reklamową. Na dokładkę Twoje komentarze zostaną usunięte, a założone konta zablokowane. Wiarygodność postów opiera się nie tylko na ich właściwie skonstruowanej treści, ale też wrażeniu autentyczności samego konta. Skuteczny marketing szeptany powinien być prowadzony z aktywnych w sieci kont, które mogą pochwalić się już pewną historią. Założenie nowego i opublikowanie zbyt pochlebnego komentarza o produkcie lub marce od razu zostanie wyłapane i potraktowane w najlepszym wypadku jako spam.

Jak NIE konstruować opinii w ramach buzz marketingu?

Komentarze umieszczane w sieci w ramach buzz marketingu NIE powinny być w 100% pozytywne, przedstawiając markę i produkt w samych superlatywach. Dużo lepsze efekty przyniosą opinie stylizowane na naturalne, czyli umiarkowanie pozytywne. Dobrze skonstruowana opinia może być oczywiście pochwalna, a nawet powinna, jednak w oparciu o konkretne argumenty. Nie warto też ukrywać minusów powiązanych z danym towarem, ponieważ taki komentarz od razu rzuca się w oczy, wydając się przy tym nieuczciwym. Marketing szeptany wymaga podejmowania dokładnie przemyślanych i delikatnych działań, aby opinia zachęciła do zapoznania się z ofertą danej marki i jednocześnie nie sugerowała nieuczciwości.

Pozostałe błędy w buzz marketingu

Marketing szeptany to niełatwe przedsięwzięcie, w którym nietrudno o błąd. Najczęściej popełnianymi są:

  • umieszczanie komentarzy na forach lub stronach całkowicie niezwiązanych tematycznie z danym produktem lub usługą,
  • publikowanie tych samych treści w wielu miejscach,
  • pisanie negatywnych opinii na temat konkurencji,
  • zaczynanie dyskusji od sztucznie zadanego pytania,
  • tworzenie nowych dyskusji w sytuacji, gdy takowe już istnieją i można je wykorzystać do prowadzonych działań.


Zdecydowanie odradzamy wykorzystywać wymienione powyżej praktyki lub nieetyczne działania, ponieważ mogą negatywnie wpłynąć na całą markę - zamiast odnieść oczekiwane efekty. Działaj rozważnie i umiejętnie lub powierz to zadanie profesjonalistom, a odniesiesz sukces.

Opinie (0)

Zobacz firmy

Producent tonerów - tonery DMD

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Pożyczka dla firm Rzeszów - Podkarpacki Fundusz Rozwoju

KRÓLA KAZIMIERZA 7/2
35-061 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
LINEA Autoryzowany Serwis Maszyn Czyszczących

Warszawska 139
35-205 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Czy owoce liofilizowane to tylko przekąska?

Czy owoce liofilizowane to tylko przekąska?

Jaki sprzęt potrzebny jest do gry w squasha?

Jaki sprzęt potrzebny jest do gry w squasha?

Ciastka nadziewane, kto ich nie lubi ?

Ciastka nadziewane, kto ich nie lubi ?