Marketing szeptany (określany też buzz marketingiem) to skuteczna strategia marketingowa wspierająca pozycjonowanie witryny i reklamująca markę, wymagająca jednak umiejętności i swego rodzaju delikatności podczas podejmowanych działań. Popełniane w marketingu szeptanym błędy mogą okazać się nie tylko nieefektywne, ale zwyczajnie szkodliwe dla marki. Doświadczeni specjaliści z agencji interaktywnej Argonium mogą tym się dla Ciebie zająć, stosując jedynie etyczne i skuteczne praktyki.
Większości wydaje się, że marketing szeptany to proste w realizacji przedsięwzięcie - wystarczy jedynie znaleźć forum internetowe, napisać pozytywną opinię oraz dołączyć odpowiedni link przekierowujący. Niestety tak to nie wygląda. Prowadzone tą metodą działania z pewnością okażą się nieskuteczne, ponieważ użytkownicy Internetu od razu zauważą, że mają do czynienia z kampanią reklamową. Na dokładkę Twoje komentarze zostaną usunięte, a założone konta zablokowane. Wiarygodność postów opiera się nie tylko na ich właściwie skonstruowanej treści, ale też wrażeniu autentyczności samego konta. Skuteczny marketing szeptany powinien być prowadzony z aktywnych w sieci kont, które mogą pochwalić się już pewną historią. Założenie nowego i opublikowanie zbyt pochlebnego komentarza o produkcie lub marce od razu zostanie wyłapane i potraktowane w najlepszym wypadku jako spam.
Komentarze umieszczane w sieci w ramach buzz marketingu NIE powinny być w 100% pozytywne, przedstawiając markę i produkt w samych superlatywach. Dużo lepsze efekty przyniosą opinie stylizowane na naturalne, czyli umiarkowanie pozytywne. Dobrze skonstruowana opinia może być oczywiście pochwalna, a nawet powinna, jednak w oparciu o konkretne argumenty. Nie warto też ukrywać minusów powiązanych z danym towarem, ponieważ taki komentarz od razu rzuca się w oczy, wydając się przy tym nieuczciwym. Marketing szeptany wymaga podejmowania dokładnie przemyślanych i delikatnych działań, aby opinia zachęciła do zapoznania się z ofertą danej marki i jednocześnie nie sugerowała nieuczciwości.
Marketing szeptany to niełatwe przedsięwzięcie, w którym nietrudno o błąd. Najczęściej popełnianymi są:
Zdecydowanie odradzamy wykorzystywać wymienione powyżej praktyki lub nieetyczne działania, ponieważ mogą negatywnie wpłynąć na całą markę - zamiast odnieść oczekiwane efekty. Działaj rozważnie i umiejętnie lub powierz to zadanie profesjonalistom, a odniesiesz sukces.
KRÓLA KAZIMIERZA 7/2
35-061 Rzeszów
Średnia Ocena
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy